Μπάλλες ρυζιού με σολωμό

Υλικά

λίγο γκρίζο θαλάσσιο αλάτι Ατλαντικού

2 φιλέτα σολωμού βιολογικού κατεψυγμένου, 100 gr. το καθένα

6 φλυτζάνια μαγειρεμένου αναποφλοίωτου ρυζιού, σε 8 μερίδες που έχουμε αφήσει να χλιάνει

4 φύλλα φυκιών nori (στα περισσότερα super­mar­ket) κομμένα στην μέση, συνήθως πωλούνται προψημένα

Εκτέλεση

Will­cox et al, 2001
4 μερίδες    
Προετοιμάζετε το γκριλ. Αλατίζετε με το αραφινάριστο γκρίζο αλάτι Ατλαντικού ή το Herba­mare του Dr. Vogel (μισό κουταλάκι του γλυκού) και τις δυο πλευρές του σολωμού που δεν πρέπει να είναι ιχθυοτροφείου. Περιμένετε πέντε λεπτά και μετά τον ψήνετε στο γκριλ τέσσερα λεπτά την κάθε πλευρά ή μέχρι να ψηθεί και στο κέντρο του. Κόβετε κάθε φιλέτο σε τέσσερα κομμάτια.    

Ψεκάζετε τα χέρια σας με νερό και με μια πρέζα από το αλάτι Ατλαντικού ή το Herba­mare. Κρατάτε στην παλάμη σας ένα κομμάτι σολωμού και προσθέτετε 3/4 του φλυτζανιού ρύζι. Σχηματίστε μια μπάλα με τα χέρια σας και την τοποθετείτε σε μια πιατέλα. Φτιάχνετε οκτώ μπάλες.    

Καλύπτετε κάθε μπάλα με μισό φύλλο φυκιού nori και τις σερβίρετε.
Διατηρούνται στο ψυγείο ή πάνω σε πάγο. Αν έχετε υπερθυρεοειδισμό μην τρώτε φύκια.

Η συγκεκριμένη συνταγή περιέχει ανά μερίδα 17,4 γρ. πρωτεΐνη, 67,2 γρ. υδατάνθρακες, 5,8 γρ. λίπος, 45 mg. ασβέστιο, 5,3 γρ. ίνες, 1,6 mg. σίδηρο και 327 γρ, νάτριο αν προσθέσετε το αλάτι που αναφέραμε.

Προσοχή: Κάθε φορά που πιάνετε το ρύζι ώστε να σχηματίσετε μια μπάλα, να βρέχετε τα χέρια σας για να μην κολλάει επάνω τους το ρύζι. Για να τυλίξετε τις μπάλες στα προψημένα φύλλα nori, ακουμπήστε την μπάλα σε ένα φύλλο nori και βάλτε ένα άλλο φύλλο από πάνω με τις γωνίες του να βρίσκονται ανάμεσα στις γωνίες του κάτω φύλλου. Πιάστε τη μπάλα και πιέστε την ελαφρά ώστε να κολλήσουν τα φύκια nori στο ρύζι. Σερβίρετε δύο μπάλες ρυζιού ανά άτομο με μια σαλάτα. Οι μπάλες διατηρούνται μια μόνο μέρα. 

(Brown, 2008)    

Share